tiistai 13. toukokuuta 2014

Toukokuun tohinaa

Talossa on ollut pikkusen enemmän elämää nyt kolmatta viikkoa. Tytön perhe ostaa päräytti osakkeen ja vävyntekele pistää siellä kaikki pinnat uusiksi ja vieläpä rakentaa saunan toiseen vaatehuoneeseen.
Purkuhommissa olin minäkin apuna yhtenä iltana töiden jälkeen ja mukavasti saatiin tehtyä hommia.

Niin... luovutin oman makkarin nuorelle perheelle ja itse jäin tähän sohvalle asustelemaan. Olisihan tuo ompeluhuonekkin käytössä mutta siellä ei vielä ole sohvaa, jota olen sinne haaveillut. Sitäpaitsi minä nousen aamulla jo viiden kantissa, sopi se minun sohvapaikka hyvin.

Hienosti on tämä sukupolvien yhteisasuminen sujunut. Mitä nyt yksi ilta piti katsoa JÄÄKIEKKOA!... Vävy kun tuntuu olevan kova seuraamaan sitä.
Niin ja tulihan tänne asustelemaan myös tytön perheen kaksi koiraa; Junnu saksanpaimenkoira ja Luna -seropi. Ensimmäisenä viikonloppuna oli pakko rakentaa yksi koppi lisää koska joka koira tarvitsee päivällä nukkumapaikan. Luna on ollut välillä toisessa tarhassa minun koirien kanssa mutta siellä ei ole kuin kolme koppia.
Olemme laittaneet Junnun ja Lunan ketjuun tarhojen ulkopuolelle päiväksi, kun olemme poissa. Näyttävät viihtyvät hyvin kun on oma tila ja nukkumapaikka.
Vierailijat ovat tulleet omien koirien kanssa juoksutarhaan juoksentelemaan ja riekkumaan. Junnu on vähän pullistellut Aatokselle ja jossakin vaiheessa niillä oli pieni sanaharkka. Kunhan huusivat toisilleen. Tuon jälkeen juoksutan vieläkin kaikkia yhdessä mutta noita kahta on vahdittava vaan silmäkovana.

Pihalla pitäisi tehdä vähän kevättöitä ja kopitkin kaipaisivat uudistusta. Vai tekiskö ihan uudet kopit, niin nopeasti tuo yksi koppi valmistui.

Olen vähän kahdenvaiheilla laitanko kasvimaan ... vähän olen sitä halvempaa kotia miettinyt ...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti